Khamis, 22 September 2011

Malaysia & Sukan

Semalam gua layan skuad olimpik Malaysia bertemu dengan skuad olimpik Japan. Seperti biasa, tim Malaysia akan kalah. Ianya sudah dijangka bila Japan menjaringkan gol pada minit ke 9 masa pertama. Jadi apa yang gua dapat simpul kan, Malaysia sebenarnya bangang dalam bermain bolasepak.

Jadi apa yang rakyat Malaysia pandai?. Lalu gua teringat, sekarang sedang berlangsung perlawanan Piala Dunia Ragbi. Dan seperti biasa bila acara piala dunia sukan berlangsung, Malaysia tidak layak.

Bila gua teringat ada bijak pandai mengatakan kita tidak dijajah British tapi hanya dinaungi. Gua fikir alangkah baiknya kalu kita dijajah. Sekurang-kurang kita mungkin hebat bermain bolasepak atau ragbi seperti England.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...