Khamis, 7 Julai 2011

Ekonomi

gambar rembat dari sini.

Macam gampang juga tajuk entri gua ni. Dan gambar di atas adalah contoh gambaran sarapan gua tadi. Harganya RM2.00. Tapi gua bukannya nak tulis atau promosi makanan Malaysia atau bercerita pasal betapa nasi lemak boleh mengundang obesiti jika dimakan disekolah.

Tapi sebenarnya, gua teringin juga merasa sarapan harga RM15.00 sekali henjut. Tapi memandangkan ekonomi gua belum kukuh, gua simpan saja hasrat murni gua itu. Nasib saja iman gua masih kukuh dari melakukan kerja haram.

Lalu gua fikir, puas sudah gua menyalahkan diri sendiri. Jadi tiba masanya gua cari bahan lain untuk disalahkan. Paling senang gua nak salahkan ialah kerajaan. Apasal tak ambik gua kerja dan bagi gaji 2-3 ribu?. Penat gua datang interbiu. Sampai ketiak berpeluh dan menahan kencing sebab tunggu lama. Akhirnya di ambik juga yang muka tak tau buat kerja tapi ada kabel. Babi.


6 ulasan:

  1. bese r tu bro. kabel no 1. org lain yg merana

    BalasPadam
  2. @encik JI : thats why la benda ni mesti dihapuskan. bek tak payah pggl interbiu.

    BalasPadam
  3. igtkan nasi lemak rm15..hohoho..kopak2

    BalasPadam
  4. hutan tu Ju, babs hutan. hahahha.

    BalasPadam
  5. @wahida : keh3..:p

    @mael : pig forest adalah paling tepat. haha

    BalasPadam
  6. relax2, dunia ni memang tak adil
    just go with the flow,
    adela tu rezeki mana2

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...